THE LANGUAGE OF EPIDEMIOLOGY - FROM THE LANGUAGE TEACHER'S PERSPECTIVE. (AZ EPIDEMIOLÓGIA NYELVEZETE – A NYELVTANÁR SZEMSZÖGÉBŐL.)
Írta: Rendszergazda Dátum: 2011.10.20. 10:26:57
In order to assist future medical professionals to be integrated in the international community of researchers, an attempt was made to study ten randomly selected articles on epidemiology which were published in international journals. They were studied from the language teacher’s perspective with a special emphasis on how causality, statistics and probability are expressed. The results of the study show that in addition to vocabulary, elements of grammar also play a key role.

Tíz, nemzetközi epidemiológiai folyóiratban közzétett és véletlenszerűen kiválasztott angol nyelvű cikket tanulmányoztunk át abból a célból, hogy elősegítsük orvostanhallgatóknak a nemzetközi tudományos életben való könnyebb beilleszkedését. A tíz cikket az ok-okozati öszszefüggés, a statisztikai adatok, valamint a valószínűség szempontjából vizsgáltuk. A vizsgálat során azt az eredményt kaptuk, miszerint a tudományos cikkek megfogalmazásánál a szókincs elemein kívül a nyelvtaniak is fontos szerepet kaphatnak.